​Visa introduceert nieuwe betalings-wearables voor fans die de Olympische Winterspelen van 2018 in PyeongChang bezoeken

09/11/2017

Fans en atleten van Team Visa kunnen betalen met handige én stijlvolle handschoenen, stickers en Olympische pins van Visa

SAN FRANCISCO, CA – 9 NOVEMBER 2017 – Visa (NYSE: V), de exclusieve partner van de Olympische en Paralympische Spelen op het gebied van betalingstechnologie, introduceerde vandaag drie in de handel verkrijgbare draagbare betaalapparaten. Met de Winterspelen in het vooruitzicht ontwikkelde Visa handschoenen, stickers en Olympische pins die geschikt zijn voor NFC-betalingen. Hiermee kunnen fans en atleten probleemloos en veilig betalen door middel van een eenvoudige tik op een terminal die contactloze betalingen kan ontvangen.

We kijken ernaar uit om iedereen die de komende Spelen in PyeongChang gaat bijwonen een compleet nieuwe betalingservaring te bieden,” aldus Iain Jamieson, country manager voor Korea en Mongolië bij Visa. “Bij Visa hebben we onafgebroken gewerkt om ervoor te zorgen dat alle Olympische locaties zijn voorzien van de allernieuwste betaalmogelijkheden zodat iedereen op het terrein een optimale ervaring kan beleven.”

Visa werkt hiervoor samen met Lotte Card, de financiële tak van de in Zuid-Korea gevestigde winkelgigant Lotte Department Store, zodat deze nieuwe wearables voor prepaid betaling vanaf 9 november te koop zijn in Korea. Over de producten:

Olympische pins: Geïnspireerd door de lang bestaande traditie van het verzamelen van pins tijdens de Olympische Spelen, brengt Visa vier unieke pins op de markt met een speciaal PyeongChang 2018-ontwerp. Met dit verzamelobject kunnen fans en atleten ter plekke betalen. De kosten per pin zijn 5.000 KRW (3,85 EUR), plus het geladen prepaid bedrag ter waarde van 30.000 KRW (23 EUR) of 50.000 KRW (39 EUR).

Betaalhandschoenen: De gemiddelde temperatuur in PyeongChang zal -4.8°C[1] zijn, dus handschoenen zijn een absolute must! Deze betaalhandschoen biedt fans de mogelijkheid om veilig te kunnen betalen zonder koude handen te krijgen. De handschoenen hebben een dubbele interfacechip met een contactloze antenne waarmee aankopen kunnen worden gedaan op officiële Olympische locaties en wereldwijd bij compatibele apparaten. De handschoenen zijn verkrijgbaar met een prepaid bedrag van 30.000 KRW (23 EUR) of 50.000 KRW (39 EUR).

Sticker: De dunne en flexibele zelfklevende micro-tags hebben een ingebouwde dubbele interfacechip en antenne en kunnen bijna overal op worden geplakt, zodat er in een oogwenk probleemloos kan worden betaald. De draagbare stickers zijn verkrijgbaar met een tegoed van 30.000 KRW (23 EUR), 50.000 KRW (39 EUR), 100.000 KRW (77 EUR) en 200.000 KRW (154 EU). De collectie omvat 8 opvallende ontwerpen, waaronder Soohorang – de officiële mascotte van PyeongChang 2018 – de Koreaanse vlag en nog veel meer.

Als Winter Olympiër is het voor mij heel belangrijk om samen te werken met een merk als Visa dat niet alleen een diverse groep atleten ondersteunt, maar ook een verbeterde fan-ervaring mogelijk maakt voor zij die aanwezig zijn op de Spelen," aldus Mikaela Shiffrin, Amerikaanse goudenmedaillewinnares en atlete bij Team Visa. “Olympische pins zijn altijd gegeerde verzamelobjecten, en voor deze Visa-pins geldt dat nog meer.”

Vanaf 9 november kunnen de stickers en pins worden gekocht bij officiële Olympische winkels in de Lotte Department Stores, de klantencentra van Lotte Card in Korea en via de Lotte Card-website. Tijdens de Spelen kunnen alle drie de wearables ook worden aangeschaft bij de Olympische Superstores via strategisch geplaatste Visa-verkoopautomaten.

Ik ben opgegroeid in Zuid-Korea. Ik ben trots dat mijn thuisland gastheer is voor de Spelen van 2018 en dat het deze kans benut om de rest van de wereld kennis te laten maken met de betaalinnovaties van Visa,” vertelt Seung-Hi Park, Zuid-Koreaans Olympisch schaatser en atleet bij Team Visa. “Deze pins verzekeren een moeiteloze betaling, zelfs wanneer het koud is.

Naast de wearables, en als deexclusieve betalingspartner van de Olympische Spelen, faciliteert en beheert Visa de volledige infrastructuur en het netwerk van het betaalsysteem op alle locaties binnen het Olympisch dorp. Dit omvat meer dan 1.000 contactloze verkoopterminals die betalingen van mobiele toestellen en wearables aanvaarden.

Nu de betalingsindustrie in toenemende mate overstapt van plastiek naar digitaal, zorgen nieuwe technologische ontwikkelingen van Visa en haar partners voor een eenvoudige en veilige aankoopervaring voor consumenten. Ga voor meer informatie over Visa en het Olympisch sponsorschap naar https://usa.visa.com/about-visa/sponsorships-promotions/olympics-partnership.html.

[1] Officiële website van het Organisatiecomité van de Olympische Winterspelen van 2018 in PyeongChang: https://www.pyeongchang2018.com/en/pyeongchang-weather-conditions