28/02/2018

Visa en Allianz Partners stellen een nieuwe, innovatieve betaaloplossing voor : ‘Allianz Prime’. Deze getrouwheidsapp faciliteert mobiele betalingen en is de eerste van haar soort in de verzekeringsindustrie. De app laat de consument toe snel, veilig en gemakkelijk online betalingen uit te voeren, zowel via zijn of haar mobiel toestel als in winkels.

De nieuwe app bevat ingebouwde veiligheidstechnologie, ontwikkeld door Visa, die de gevoelige informatie van een betaalkaart vervangt door een unieke digitale identificatie (een ‘token’), die gebruikt kan worden om betalingen te verwerken zonder accountdetails vrij te geven.

Vanaf vandaag wordt de app getest in Italië door een sample van Allianz-klanten. Allianz Prime-gebruikers zullen veilig mobiele transacties kunnen uitvoeren bij alle contactloze terminals wereldwijd. Transacties worden verwerkt door de digitale technologiepartner van Allianz, Wirecard. Het is ook Wirecard die het getrouwheidsprogramma integreert. Allianz Prime is ontwikkeld als een globaal platform dat gemakkelijk zijn weg kan vinden naar lokale markten.

We zijn verheugd om de handen in elkaar te slaan met Allianz Partners, om hun klanten een geïntegreerde mobiele oplossing aan te bieden, die betalingen, uitgavetracking en verhoogde verzekeringsdiensten op een innovatieve manier combineert” zegt Mike Lemberger, Senior Vice President, Product Solutions Europe bij Visa. “Met de lancering van haar eerste app voor mobiele betalingen heeft Allianz niet alleen een nieuwe manier gevonden om klanten te engageren en te belonen, maar biedt het hen ook een nieuwe, veilige manier voor betalingen wereldwijd – online en in winkels – en helpt tegelijkertijd de klanten hun uitgaven bij te houden.

In bijlage vindt u het officiële bericht van Visa in het Engels.