Arval en XXImo zetten volgende stap naar integraal mobiliteitsbeleid met internationaal partnership

17/04/2018

Diegem, 17 april 2018 – Met de introductie van de Arval Mobility Card zet Arval, de multinationale leasemaatschappij van BNP Paribas, samen met XXImo een nieuwe stap in de transitie naar een integraal mobiliteitsbeleid bij haar klanten. Reizen met het openbaar vervoer, een taxi, deelwagen en -fiets en de hogesnelheidstrein is hiermee nu nog toegankelijker. In samenwerking met XXImo is een digitaal platform ontwikkeld voor onder andere het plannen en betalen van diverse mobiliteitsdiensten. De nieuwe Arval Mobility Card geeft bovendien toegang tot een sterk groeiend netwerk van laadpunten voor elektrische wagens in negen Europese landen. De introductie van de Arval Mobility Card bevestigt het groeiende belang dat de bedrijfswereld hecht aan flexibele mobiliteit.

Partner voor multimodale mobiliteit

“We zetten sterk in op innovatieve alternatieven rond mobiliteit”, zegt Liam Donnelly, algemeen directeur van Arval Nederland. “Wie een aantrekkelijke werkgever wil zijn, biedt zijn medewerkers keuzevrijheid. De innovaties van XXImo zorgen ervoor dat in België en Nederland ons bestaande mobiliteitsplatform Arval Mobility Link nog completer wordt en bedrijven daarmee hun medewerkers nog meer keuzevrijheid bieden.” Alain Yvon, algemeen directeur Arval België, vervolgt: “Wij zien XXImo als een belangrijke partner om multimodale mobiliteit ook stap voor stap in de rest van Europa uit te rollen. De door XXImo ontwikkelde Arval Mobility Card en app zijn daardoor dé ideale tools om samen de zakelijke mobiliteit in Europa op een flexibelere en duurzamere manier te organiseren.”

“Onze kaart biedt Arval één oplossing waarmee het zijn zakelijke mobiliteit kan plannen, betalen én administratief verwerken”, zegt Patrick Bunnik, CEO van XXImo. “Arval-klanten stellen voor alle medewerkers persoonlijk in welke van de vele beschikbare vervoersmodi ze mogen gebruiken, en tot welk bedrag. Dat gebeurt volledig digitaal. Gedaan dus met die stroom van bonnetjes en onkostennota’s.”

Met Arval als partner heeft XXImo een multinationale partner waarmee het bedrijf ook in andere Europese landen gaat uitrollen. Bunnik: “Voor ons is het heel waardevol dat een gerenommeerde partij als Arval de combinatie maakt tussen haar mobiliteitsvisie en onze Mobility Card.”

Mobiliteitsbudget

“Dat een belangrijke mobiliteitsspeler als Arval nu ook volop onze Mobility Card omarmt, is het zoveelste bewijs van de groeiende vraag naar flexibele mobiliteit”, vervolgt Bunnik. “Ondertussen zien we een sterk toenemende interesse van de Belgische bedrijven en hun medewerkers in een mobiliteitsbudget. Het recente nieuws dat de Belgische overheid werk wil maken aan een wetgevend kader voor de fiscale invulling van het mobiliteitsbudget, juichen we bij XXImo dan ook alleen maar toe. Vandaag, ruim zes jaar nadat wij als allereerste een technische oplossing lanceerden die flexibele en alternatieve zakelijke mobiliteit mogelijk maakt, mogen we met enige trots stellen dat de bedrijfswereld en de politiek onze visie zijn gevolgd.”

Met de steun van Visa

Het platform steunt op de betalingstechnologie van Visa en XXImo. Jean-Marie de Crayencour, Country Manager België-Luxemburg bij Visa: “Als wereldwijde leider op het vlak van betalingstechnologie zijn we verheugd dat we samen met XXImo en Arval verder kunnen innoveren. We hebben samen met hen een handige en betrouwbare betalingsmethode ontwikkeld die tegemoetkomt aan de steeds evoluerende mobiliteitsnoden van de moderne reiziger.”