Revolut kiest Visa als bevoorrecht uitgevende partner om wereldwijde expansie te stimuleren

01/10/2019

LONDEN – 30 september, 2019— Visa (NYSE:V) en Revolut, hét toonaangevende fintech bedrijf in Europa, hebben vandaag een nieuwe overeenkomst aangekondigd waardoor Revolut haar activiteiten wereldwijd zal kunnen uitbreiden. Door de naambekendheid, het bereik en de globale reputatie van Visa, zal Revolut haar producten kunnen aanbieden in 5 nieuwe regio’s. Dit voegt 24 markten aan het bestaande netwerk toe en zorgt ervoor dat Revolut globaal in 56 markten aanwezig zal zijn. Volgens de voorwaarden van de overeenkomst, zal Revolut voornamelijk Visa-kaarten uitgeven tijdens deze expansie.

Revolut biedt consumenten een uitgebreid aanbod van financiële diensten aan via een mobiele applicatie, waaronder koerswisselingen, budgettering, P2P-betalingen, die ook allemaal gelinkt zijn aan een Visa kaart. Voortbouwend op het succes van hun bestaande overeenkomst in Europa, zal Visa Revolut in eerste instantie van start gaan in Australië, Brazilië, Canada, Japan, Nieuw-Zeeland, Rusland, Singapore en de Verenigde Staten, gevolgd door Argentinië, Chili, Colombia, Hongkong, India, Indonesië, Korea, Maleisië, Maleisië, Mexico, de Filippijnen, Saudi-Arabië, Zuid-Afrika, Taiwan, Thailand, Oekraïne en Vietnam.

“Wij kijken ernaar uit om onze bestaande samenwerking met Visa, de wereldleider in digitaal betalen, verder uit te bouwen om innovatieve en gebruiksvriendelijke betalingservaringen tot leven te brengen,” zegt Nikolay Storonsky, oprichter en CEO van Revolut. “De nieuwe wereldwijde overeenkomst met Visa komt op het geschikte moment voor Revolut, aangezien we onze intrede maken in een aantal nieuwe markten om nog meer consumenten de controle, flexibiliteit en innovatieve functies aan te bieden waar onze Europese klanten al jaren van kunnen genieten.”

“Revolut heeft grote vooruitgang geboekt in het leveren van innovatieve en unieke ervaringen aan Europese consumenten. We zijn dan ook verheugd om onze samenwerking uit te breiden, net op het moment dat Revolut hun wereldwijde groeiambities wil verwezenlijken. Zo kunnen wij samen met hen het Visa-netwerk uit te breiden,” zegt Jack Forestell, Chief Product Officer bij Visa. “Aangezien Visa op bijna 54 miljoen verkooplocaties in meer dan 200 landen geaccepteerd wordt, hebben we de schaal, ervaring en expertise om fintechs zoals Revolut te helpen om wereldwijd te gaan opereren.”

Visa en Revolut hebben de afgelopen vier jaar een sterk partnerschap opgebouwd. Als hét alternatief voor digitaal bankieren, begon Revolut in juli 2017 met het uitgeven van Visa-kaarten aan haar klanten in Europa. Sindsdien heeft Revolut de kans gehad om de expertise en het wereldwijde netwerk van Visa te benutten om hun snelle wereldwijde expansie te stimuleren, met vandaag onder andere het uitgeven van Visa-kaarten in elke belangrijke Europese markt.

De afgelopen vier jaar heeft Revolut het voortouw genomen als wereldwijde innovator in de financiële wereld. In het kader van hun voortdurende missie om consumenten te helpen hun geld digitaal te beheren, bieden Revolut en Visa het volgende aan:

• Flexibele, gepersonaliseerde en intuïtieve bankdiensten: Revolut klanten kunnen instant meldingen ontvangen over hun (maandelijkse) uitgaven en gecategoriseerde budgetten. De optie om de bestaande Revolut app aan te vullen met Visa API’s, waaronder de Visa Token Service en Payments Attribute Account Inquiry, en de Visa prepaid en kredietkaarten, biedt consumenten de veiligheid en snelheid die ze verwachten wanneer ze hun Visa gebruiken.
  • Gebruiksvriendelijke en goedkope koerswisselingen: Als een van de meest betaalbare opties in dit segment, kunnen Revolut klanten wereldwijd in meer dan 150 valuta’s betalen en geld houden in 29 valuta’s en cryptovaluta’s – waaronder de bitcoin, de Canadese Dollar, Amerikaanse Dollar, Mexicaanse Peso, Britse Ponden en Euro’s. En dit allemaal direct via de app en met behulp van de interbancaire wisselkoers.
  • P2P betalingen: Met één druk op de knop kunnen consumenten gratis geld versturen of opvragen en kan elke Revolut klant overheen de wereld de rekening splitsen in bars en restaurants.

De wereldwijde deal tussen Visa en Revolut bouwt voort op Visa’s langdurige inzet ten aanzien van fintechs en onderstreept zo verder de strategische doelen van het bedrijf, waaronder:

• Visa Direct, het platform van Visa dat snelle betalingen naar meer dan een miljard rekeningen, wereldwijd, mogelijk maakt
  • Visa’s assortiment van B2B betaalmogelijkheden voor kleine, middelgrote én multinationale ondernemingen
  • Visa’s voortdurend engagement om digitale betaalmogelijkheden bij gebruikers zonder bank aan te brengen, via sociale impact programma’s