Visa introduceert Crypto-adviesdiensten om partners te helpen navigeren door een nieuw tijdperk van geldverkeer

09/12/2021

De argumenten voor crypto worden sterker voor financiële instellingen; nieuw wereldwijd onderzoek toont aan dat bijna 40% van de cryptobezitters waarschijnlijk van primaire bank zou veranderen naar een bank die cryptoproducten aanbiedt.

Brussel, 8 december 2021 - Visa (NYSE: V), wereldleider in digitale betalingen, kondigde vandaag de lancering aan van Visa's Global Crypto Advisory Practice, een aanbod binnen Visa Consulting & Analytics (VCA) dat is ontworpen om klanten en partners te helpen met de vooruitgang van hun eigen cryptotraject. Dit komt op een moment dat digitale valuta een steeds grotere plaats innemen in ons dagelijkse leven - volgens onderzoek dat vandaag door Visa is vrijgegeven, is 94% van de ondervraagde financiële besluitvormers wereldwijd op de hoogte van crypto.

Voor financiële instellingen die klanten willen aantrekken of behouden met een crypto-aanbod, detailhandelaars die zich willen verdiepen in NFT's of centrale banken die digitale valuta's onderzoeken, is inzicht in het crypto-ecosysteem een essentiële eerste stap. Door hun werk met meer dan 60 crypto-platforms beschikt Visa's wereldwijde netwerk van consultants en productexperts over diepgaande expertise om financiële instellingen te helpen de opportuniteiten rond crypto te evalueren, concrete strategieën te ontwikkelen en nieuwe gebruikerservaringen en innovaties, zoals crypto-beloningsprogramma's en CBDC-geïntegreerde consumentenportemonnees, te testen.

"We hebben het afgelopen jaar een concrete verschuiving gezien in de mindset van onze klanten, van de wens om crypto te verkennen en ermee te experimenteren, naar het daadwerkelijk opbouwen van een strategie en productroadmap", aldus Claudio Di Nella, Head of VCA bij Visa Europe.

Studie van Visa onderzoekt houding en adoptie van crypto door consumenten

De interesse van klanten in het bouwen van crypto-oplossingen komt op een moment dat nieuw onderzoek van Visa aantoont dat consumenten wereldwijd een aanzienlijke kennis hebben omtrent crypto en er ook voorstander van zijn. In een nieuwe wereldwijde studie, "The Crypto Phenomenon: Consumer Attitudes & Usage," ontdekte Visa dat bijna een derde van de respondenten rechtstreeks te maken heeft gehad met crypto - hetzij als beleggingsinstrument, hetzij als ruilmiddel. En wereldwijd meldt bijna 40% van de ondervraagde cryptobezitters dat ze waarschijnlijk of zeer waarschijnlijk in de komende 12 maanden van primaire bank zouden overstappen op een bank die crypto-gerelateerde producten aanbiedt.

"Crypto vertegenwoordigt een technologische verschuiving voor geldverkeer en digitaal eigendom," zegt Antony Cahill, Deputy CEO bij Visa Europe. "Nu consumenten hun benadering tot beleggen veranderen, welke bank ze kiezen en hoe ze kijken naar de toekomst van geld, zal elke financiële instelling een cryptostrategie nodig hebben."

Door meer dan 6.000 financiële beslissers in acht markten (Argentinië, Australië, Brazilië, Duitsland, Hongkong, Zuid-Afrika, het VK en de VS) te bevragen, bracht het onderzoek van Visa de volgende inzichten aan het licht:

• De crypto-headlines hebben een impact. Wereldwijd is 94% van de deelnemers aan het onderzoek (met discretie over hun huishoudfinanciën) zich bewust van crypto.
  • Een aanzienlijke groep gebruikt of belegt met crypto: Bijna een op de drie crypto-bewuste volwassenen bezit of gebruikt al cryptocurrency, en de meerderheid van die groep (62%) zegt dat hun gebruik in het afgelopen jaar is toegenomen.
  • Engagement is hoger in opkomende markten. 37% van de crypto-bewuste consumenten in opkomende markten gebruiken of bezitten crypto's, vergeleken met 29% in ontwikkelde markten.
  • Belangrijke motivatoren zijn onder meer vermogensopbouw en geloof in crypto als de toekomst van financiële diensten. De grootste drijfveren om cryptocurrency te bezitten en te gebruiken zijn om deel te nemen aan de "financiële weg van de toekomst" (42%) en om rijkdom op te bouwen (41%) - beide toekomstgerichte motivatoren.
  • Cryptogebonden kaarten en cryptobeloningen zijn aantrekkelijk. Van de huidige cryptobezitters toont 81% interesse in cryptogebonden kaarten, waarmee je crypto's kunt omzetten en uitgeven bij de retailers waar je winkelt op dezelfde manier als met een debet- of kredietkaart. 84% is geïnteresseerd in crypto-beloningen, waarmee u crypto kunt verdienen als beloning voor uw kaartuitgaven.
  • Consumenten zijn bereid om van bank te veranderen op zoek naar crypto-producten. Wereldwijd zegt 18% van de deelnemers aan het onderzoek dat het waarschijnlijk of zeer waarschijnlijk is dat ze in de komende 12 maanden van primaire bank zullen veranderen naar een bank die crypto-gerelateerde producten aanbiedt. Dit geldt met name voor opkomende markten, waar het percentage oploopt tot 24%. Onder consumenten die al cryptocurrency bezitten, is bijna 40% bereid om de overstap te maken.

Hier kan je "The Crypto Phenomenon: Consumer Attitudes & Usage" downloaden.

Enquête Methodologie

Dit onderzoek, uitgevoerd in samenwerking met LRW, een Material Company, omvatte 9 focusgroepen en 10 diepte-interviews in totaal in de Verenigde Staten, Duitsland en Argentinië van 14 juli - 26 juli 2021, en verzamelde 6.430 online enquêtereacties in Argentinië, Australië, Brazilië, Duitsland, Hongkong, Zuid-Afrika, de VS en het Verenigd Koninkrijk tussen 25 augustus en 13 september 2021.

Het onderzoek weerspiegelt de meningen en opinies van online bevolkingsgroepen in deze markten en is demografisch representatief op basis van leeftijd, geslacht, gezinsinkomen, regio en etniciteit. Om in aanmerking te komen voor het onderzoek, moesten respondenten

Minstens 18 jaar oud zijn

Indien 25 jaar of ouder, een huishoudinkomen hebben van ten minste $35.000 (of markt equivalent)

Een gedeelde of gezamenlijke verantwoordelijkheid hebben voor de financiële besluitvorming in hun huishouden

Onder deze groep werden de deelnemers verder gescreend op hun bekendheid met cryptocurrency: degenen die aangaven bekend te zijn met cryptocurrency werden uitgenodigd om deel te nemen aan het volledige onderzoek naar crypto attitudes en gebruik. Screeningspercentages werden vastgelegd om de grootte van deze groep onder alle online volwassenen te bepalen.

Voor de volledige onderzoeksmethodologie, zie het rapport.

Disclaimer

Dit persbericht bevat toekomstgerichte verklaringen in de zin van de Amerikaanse Private Securities Litigation Reform Act van 1995 die betrekking hebben op, onder andere, onze toekomstige activiteiten, vooruitzichten, ontwikkelingen, strategieën, bedrijfsgroei. Toekomstgerichte verklaringen worden over het algemeen aangeduid met woorden als "gelooft", "schat", "verwacht", "is van plan", "kan", "plant", "zou kunnen", "zou moeten", "zal", "voortzetten" en andere soortgelijke uitdrukkingen. Alle verklaringen die geen verklaringen over historische feiten zijn, kunnen toekomstgerichte verklaringen zijn, die alleen gelden op de datum waarop ze worden afgelegd, geen garanties zijn voor toekomstige prestaties en onderhevig zijn aan bepaalde risico's, onzekerheden en andere factoren, waarvan vele buiten onze controle liggen en moeilijk te voorspellen zijn. Wij beschrijven risico's en onzekerheden die ertoe kunnen leiden dat de werkelijke resultaten wezenlijk verschillen van die uitgedrukt in, of geïmpliceerd door, deze op de toekomst gerichte verklaringen in onze deponeringen bij de SEC. Behalve indien wettelijk vereist, zijn wij niet van plan om toekomstgerichte verklaringen bij te werken of te herzien als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anderszins.

Case studies, vergelijkingen, statistieken, onderzoek en aanbevelingen worden verstrekt "in de huidige staat" en zijn uitsluitend bedoeld voor informatieve doeleinden en mogen niet worden gebruikt voor operationeel, marketing-, juridisch, technisch, fiscaal, financieel of ander advies. Visa Inc. geeft geen enkele garantie of verklaring met betrekking tot de volledigheid of de juistheid van de informatie in dit document, en aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid of verantwoordelijkheid die het gevolg kan zijn van het vertrouwen op dergelijke informatie. De informatie in dit document is niet bedoeld als beleggings-, belasting- of juridisch advies, en lezers worden aangemoedigd om het advies van een bevoegde professional in te winnen indien dergelijk advies vereist is.