Crelan kiest Visa als voorkeurspartner voor kredietkaarten - Houders van een Crelan Visa-kaart krijgen toegang tot nieuwe diensten

26/01/2017

Dankzij het exclusieve partnerschap met Visa kan Crelan haar kredietkaartportfolio uitbreiden met vernieuwde kredietkaartdiensten.

Brussel, 26 januari 2017 - Visa en Crelan hebben hun partnerschap versterkt om klanten van Crelan een betere gebruikservaring te bieden. Crelan zal uitsluitend Visa-kaarten uitgeven en aansluitend wordt ook het product- en dienstenportfolio van Crelan verder uitgebreid.

Visa, voorkeurspartner

De klanten van Crelan zullen kunnen kiezen tussen Visa Classic, Visa Gold en Visa Business-kaarten. Ortwin De Vliegher, marketingdirecteur bij Crelan: “We hebben besloten om ons partnerschap met Visa te versterken omdat zij het beste de prioriteit van Crelan kunnen helpen realiseren: snelle, veilige en eenvoudige betalingsoplossingen voor onze klanten verzekeren in een sterk concurrerende markt. Bovendien richt Visa zich sterk op innovatie en biedt ze het grootste wereldwijde netwerk voor het aanvaarden van kredietkaarten.”

Jean-Marie de Crayencour, Country Manager BeLux bij Visa Europe: “We zijn verheugd dat Crelan Visa als voorkeurspartner heeft gekozen: zij doen hierbij beroep op ons vermogen om hoge kwaliteit en eenvoudige betalingsdiensten te leveren. We zijn ervan overtuigd dat ons partnerschap met Crelan de betalingservaring van kredietkaarthouders van Crelan zal verbeteren, waarbij we meer waarde, een uitgebreid aanvaardingsnetwerk en maximale voordelen bieden.”

Uitgebreid Crelan portfolio: nieuwe producten en diensten

Naast Visa Classic heeft Crelan haar aanbod uitgebreid met de Visa Gold en Visa Business-kaart. Visa Classic is een kredietkaart met een standaard uitgavenlimiet van € 1900. Visa Gold is een premiumkaart met een hogere uitgavenlimiet en grotere koopkracht. Deze biedt alle voordelen van de Visa Classic-kaart, aangevuld met extra voordelen zoals het niet-aansprakelijkheidsprogramma. De Visa Business-kaart scheidt bedrijfsuitgaven van persoonlijke uitgaven. De kaarthouder geniet ook van aanvullende voordelen, zoals geldafhalingen wereldwijd.

Het kaartportfolio van Crelan werd niet alleen vernieuwd, het werd ook uitgebreid met nieuwe diensten die de klantenervaring willen verbeteren. Zo heeft Crelan haar kredietkaarten voorzien van een uitgebreid verzekeringspakket voor transacties met de kredietkaart. Wat Visa Classic betreft, omvat het verzekeringspakket een reisannulatieverzekering, een verlengde garantieregeling bij aankopen van bepaald elektronisch- en huishoudmateriaal, een aankoopverzekering, een veilige online dekking, een verzekering tegen persoonlijk geweld aan een geldautomaat en de afschaffing van het franchisebedrag in geval van diefstal van de kaart.

Voor de Visa Gold-kaart wordt het verzekeringspakket aangevuld met een reisbijstandsverzekering, een verzekering met franchisedekking voor huurauto’s en een schadevergoeding in geval van grote vertragingen van vluchten of bagage.

Het garantiepakket dat door Crelan voor haar VISA Business-kaart geselecteerd werd, is voornamelijk interessant en handig voor de zelfstandige ondernemer, bedrijfsleider of bedrijfsentiteit die VISA-kaarten aan haar werknemers uitgeeft. Het omvat een uitgebreide garantieperiode, een reisannulatieverzekering, een verlengde garantieregeling bij aankopen van bepaald elektronisch- en huishoudmateriaal, een aankoopverzekering, een verzekering met franchisedekking voor huurauto’s, een reisbijstandsverzekering en een schadevergoeding in geval van grote vertragingen van vluchten of bagage.