Damesvoetbal ontwikkelt zich net zo goed buiten het veld als op het veld.
In 2018 kondigde Visa een mijlpaal aan voor een meerjarig partnerschap met UEFA. Visa werd de eerste UEFA-sponsor ooit die zich toelegde op vrouwenvoetbal, na de afsplitsing van de sponsorrechten van het herenvoetbal door de UEFA.
De historische aankondiging biedt een aantrekkelijk platform voor Visa om zich in te zetten voor diversiteit en inclusie. Daarnaast wil Visa het vrouwenvoetbal op alle niveaus vieren en ondersteunen.
Het partnerschap met UEFA toont ook de voortdurende, wereldwijde inzet van Visa om krachtige sportmomenten mogelijk te maken, zoals blijkt uit onze langdurige partnerschappen met FIFA, de Olympische Spelen en meer recentelijk de Confédération Africaine de Football (CAF).
Het partnerschap weerspiegelt de aanhoudende groei van het vrouwenvoetbal in heel Europa, evenals het succes van de UEFA-campagne ‘Together #WePlayStrong’. Het partnerschap ondersteunt de inspanningen om het imago van damesvoetbal te veranderen en zo voetbal de favoriete sport van meisjes en vrouwen in Europa te maken.