Heeft u niet gevonden wat u zocht? Heeft u hulp nodig bij het melden van een zoekgeraakte kaart? Neem contact met ons op voor hulp. Start een chat-sessie met ons, stuur ons een e-mail, of klik hier voor actuele nummers waarmee u gratis contact kunt opnemen met ons Global Customer Assistance Center.
Neem contact op met Visa
Uw Visa-account
-
Visa bewaart geen gegevens van de financiële transacties die u heeft gedaan met uw Visa-kaart. Deze worden opgeslagen en beheerd door de instantie die uw Visa-creditcard of -debetkaart heeft uitgegeven.
Neem voor toegang tot uw rekeninggegevens contact op met de uitgever van uw Visa-kaart. U vindt het adres en/of telefoonnummer op uw Visa-afschrift. Het telefoonnummer kan ook op de achterkant van de kaart zelf staan. U kunt voor meer informatie ook zelf op de website kijken van de instelling die uw kaart verstrekt heeft.
-
De instantie die uw kaart heeft uitgegeven, kan u helpen om problemen met ongeautoriseerde transacties op te lossen. U vindt het adres en/of telefoonnummer op uw Visa-afschrift. Het telefoonnummer kan ook op de achterkant van de kaart staan.
Als u meer wilt weten over de diensten die Visa biedt als extra beschermingsniveau voor uw Visa-kaart, raadpleeg dan het onderdeel Beveiliging.
-
Uw betalingservaring is uitermate belangrijk voor ons. Retailers die het logo van Visa tonen, mogen niet kiezen of ze een Visa-kaart al dan niet voor betaling accepteren als de klant in goed vertrouwen handelt.
Visa heeft relaties met meer dan 16.000 financiële instellingen die hun eigen Visa-kaarten uitgeven en contracten aangaan met retailers om deze te accepteren. Deze instellingen bepalen de algemene voorwaarden voor de retailers waarmee ze werken en zijn daarom ook verantwoordelijk voor alle serviceaangelegenheden aan klanten.
We raden u aan om contact op te nemen met de uitgever van uw Visa-kaart via het klantenservicenummer dat u op uw Visa-afschrift of op de achterkant van uw Visa-kaart vindt. De uitgevende instantie van uw Visa-kaart heeft toegang tot de betreffende Visa-regels en -regelgeving en tot de formulieren waarmee klachten van klanten gemeld kunnen worden.
Veiligheid en beveiliging
-
Net als bij de vervanging van een Visa-kaart worden kaarten met het nieuwe ontwerp verstuurd door uitgevende instanties van Visa-kaarten. Alle Visa-producten bieden een handige, betrouwbare en veilige manier om aankopen te doen. Bel uw kaartuitgevende instantie voor verdere vragen over uw Visa-kaart.
-
Visa werkt samen met financiële instellingen, retailers en rechtshandhavingsinstanties in de hele wereld om ervoor te zorgen dat er geen verwarring is bij de invoering van het nieuwe kaartontwerp.
-
Nee. Visa werkt samen met financiële instellingen, retailers en rechtshandhavingsinstanties in de hele wereld om ervoor te zorgen dat er geen verwarring is bij de invoering van het nieuwe kaartontwerp. Visa beschikt over programma’s om frauduleuze activiteiten te ontdekken en kaarthouders te waarschuwen bij mogelijk frauduleus gebruik. Visa blijft kaarthouders uitgebreide bescherming bieden via diverse beveiligingslagen, zodat kaarthouders zich gerust en veilig voelen als ze hun nieuwe Visa-kaart gebruiken.
-
Visa onderhoudt geen directe contracten met retailers, maar als u Visa wilt accepteren in uw bedrijf, neem dan contact op met een Visa-acquirer.
-
Let op e-mailberichten waarin men u om persoonlijke informatie vraagt—zoals wachtwoorden, pincodes of uw rijksregisternummer—of waarin u naar een website geleid wordt waar men u dergelijke gegevens vraagt. In deze berichten wordt mogelijk gebruikgemaakt van de illegale “spoofing”-techniek: het versturen van een bericht vanaf een e-mailadres dat op een echt zakelijk e-mailadres lijkt. Stuur dus nooit persoonlijke informatie per e-mail. Als u een e-mail ontvangt waarin een vervalst e-mailadres van Visa wordt gebruikt, licht Visa dan in over de specifieke kenmerken van de illegale e-mail.
-
Het is belangrijk voor u als consument om te weten dat Visa kaarthouders nooit zal bellen of e-mailen om hun persoonlijke rekeninggegevens op te vragen. Visa-callcenters doen geen uitgaande telemarketingoproepen. Consumenten doen er goed aan niet te reageren op e-mails of telefoontjes waarin persoonlijke kaartgegevens opgevraagd worden. Wij adviseren u de situatie onmiddellijk te melden bij de lokale rechtshandhaving en bij de financiële instelling die uw kaart heeft uitgegeven. Het is belangrijk dat kaarthouders weten dat zij onder het Visa-fraudebeleid inzake uitsluiting van aansprakelijkheid niet aansprakelijk gehouden kunnen worden voor eventuele ongeautoriseerde aankopen.
Zero Liability (het Visa-beleid inzake uitsluiting van aansprakelijkheid) geldt niet voor bepaalde commerciële kaarttransacties, transacties met anonieme prepaidkaarten of transacties die niet door Visa zijn verwerkt. Kaarthouders moeten voorzichtig zijn en hun kaart beschermen. Meld onbevoegd gebruik van uw kaart onmiddellijk bij uw financiële instelling. Neem voor meer informatie contact op met de uitgever van uw kaart.
-
Als u op de hoogte bent van een beveiligingsincident met betrekking tot Visa of denkt dat u een beveiligingslek hebt ontdekt in een Visa-product, vul dan het volgende formulier in.
Reserveringen en waarschuwingen
-
Als u brandstof gaat tanken, dan kan een kaartuitgevende instanties in sommige gevallen een "reservering" op uw kaart plaatsen, in afwachting van het uiteindelijke transactiebedrag. Dit dient om ervoor te zorgen dat de rekeningen van kaarthouders niet in het rood komen te staan. Tankstations zelf plaatsen geen reservering op uw rekening. Als u vragen heeft over een reservering op uw rekening in verband met een tanktransactie, neem dan contact op met de instantie die uw kaart uitgeeft.
Reserveringen bij tankstations en waarschuwingen:
Bedragen mogen niet direct van uw rekening afgeschreven worden als het definitieve bedrag nog niet bekend is. Visa heeft deze processen ingesteld ter bescherming van instanties die Visa-debetkaarten uitgeven, retailers en kaarthouders. Dit gebeurt meestal met het oog op het betaalgemak van de consument, zoals bij onbemande tankstations.Als u uw Visa-debetkaart bijvoorbeeld in een restaurant gebruikt, kan uw kaart geautoriseerd worden voordat de fooi wordt toegepast. Voor dit soort aankopen kunnen uitgevende instanties van Visa-debetkaarten saldo van de kaarthouder reserveren om de geschatte kosten van de transactie te dekken. Dit proces, bekend als een "reservering," beschermt zowel kaarthouders als retailers. Het zorgt ervoor dat kaarthouders niet meer geld besteden dan ze hebben en dat retailers betaald worden voor de transactie. Hoewel de meeste transacties een reservering van minder dan 24 uur hebben, beschermt Visa kaarthouders door te eisen dat issuers of financiële instellingen alle reserveringen binnen 72 uur ongedaan maken.
Vraag: Wanneer wordt een autorisatiereservering op mijn kaart verwijderd?
Antwoord: Hoewel de meeste transacties een reservering van minder dan 24 uur hebben, beschermt Visa kaarthouders door te eisen dat issuers of financiële instellingen alle reserveringen binnen 72 uur ongedaan maken.Vraag: Soms krijg ik een e-mail of tekstbericht met een waarschuwing over mijn rekening. Waarom verschilt het transactiebedrag van het bedrag waarvoor ik bij het benzinestation getankt heb?
Antwoord: Soms komen de bedragen in die waarschuwingen niet overeen met het definitieve bedrag, vooral bij retailers waar het definitieve bedrag niet meteen bekend is, zoals bij restaurants of onbemande tankstations. Het bedrag in de waarschuwing is wellicht niet het definitieve transactiebedrag dat op uw afschrift komt te staan.Vraag: Als ik mijn bankrekening online raadpleeg, waarom verschilt het transactiebedrag dat ik zie van het bedrag waarvoor ik bij het benzinestation getankt heb?
Antwoord: Online bankafschriften geven mogelijk niet direct het definitieve transactiebedrag weer, vooral bij retailers waar het definitieve bedrag niet bekend is als de autorisatie aangevraagd wordt, zoals bij restaurants of onbemande tankstations. Op uw online afschrift moet u de volgende werkdag het definitieve transactiebedrag kunnen zien.
Kaarten met holografische magneetstrips
-
Visa is onlangs geïnformeerd over problemen in de sector met betrekking tot een weinig voorkomend technisch probleem bij het verkooppunt met het gebruik van betaalkaarten met de nieuwe holografische magneetstrip. De omvang van het probleem is zeer klein, zowel wat betreft de incidenten bij acceptatie van de kaarten als het aantal kaarten in de markt met dit probleem.
Het is Visa bekend dat zich technische problemen voordoen als kaarten met holografische magneetstrips gebruikt worden in omgevingen met veel statische elektriciteit. In dergelijke gevallen kan de statische elektriciteit het normale doorhalen van de kaart verstoren en ervoor zorgen dat geen elektronische transactie plaatsvindt.
De problemen hebben echter wel invloed op de acceptatie en het gemak – de hoeksteen van de belofte van Visa aan kaarthouders. Visa is van mening dat elk probleem dat invloed heeft op de acceptatie, hoe klein of geïsoleerd ook, aangepakt moet worden.
Om dit probleem te verhelpen, heeft Visa financiële instellingen aanbevolen om kaarten met holografische magneetstrips die al op de markt zijn, zo snel als praktisch mogelijk is te vervangen.
-
Visa heeft onlangs een nieuw kaartontwerp ingevoerd met een holografische magneetstrip op de achterkant van de kaart. In het nieuwe ontwerp ziet u een hologram met een duif boven het handtekeningvak. Als u de kaart heen en weer beweegt, worden duiven in meerdere kleuren zichtbaar.
-
Op basis van de ontvangen informatie is duidelijk geworden dat de waarschijnlijke oorzaak van deze problemen elektrostatische ontlading (Electrostatic Discharge, ESD) is, als gevolg van een combinatie van factoren, waaronder:
- lage luchtvochtigheid op het verkooppunt, waardoor de elektrostatische spanning hoger is dan normaal
- verkooppuntapparatuur met een relatief lage tolerantie voor ESD, meestal op de magnetische leeskoppen
- het gebruik van betaalkaarten met holografische magneetstrips, die een hogere elektrostatische geleidbaarheid hebben dan conventionele magneetstrips
-
Hoewel de omvang van het probleem zeer klein is, neemt Visa alle problemen die invloed hebben op de acceptatie van kaarten en het gemak van de kaarthouder, heel serieus. Daarom heeft Visa financiële instellingen geadviseerd kaarten met holografische magneetstrips zo snel als praktisch mogelijk is te vervangen.
-
Visa heeft financiële instellingen geadviseerd kaarten met holografische magneetstrips zo snel als praktisch mogelijk is te vervangen. Wij werken nauw samen met uw financiële instelling om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen en het proces voor u zo gemakkelijk mogelijk te maken.
-
Ja, blijf uw huidige kaart gebruiken totdat uw financiële instelling contact met u opneemt. Het aantal transacties dat door dit probleem is getroffen, is zeer klein. De overgrote meerderheid van de transacties die met kaarten met holografische magneetstrips worden uitgevoerd, kunnen zonder problemen worden afgerond.
-
Kaarthouders hoeven op dit moment niets te doen. Uw financiële instelling zal contact met u opnemen als uw kaart vervangen moet worden. Anders kunt u uw huidige kaart blijven gebruiken zoals u dat gewend bent. De overgrote meerderheid van de transacties die uitgevoerd worden met kaarten met holografische magneetstrips, kunnen zonder problemen worden afgerond.
-
De gemelde problemen hebben alleen betrekking op verkooppunt-terminals. Momenteel zijn er geen meldingen van problemen met geldautomaten.
-
Nee. De acceptatieproblemen die verband houden met holografische magneetstripkaarten, hebben geen gevolgen voor uw rekening.
-
Uit laboratoriumtests van externe partijen blijkt dat kaarten met holografische magneetstrips geen veiligheidsrisico’s voor kaarthouders opleveren.
Visa-merk en marketing
-
Alle aanvragen voor sponsoring moeten schriftelijk verzonden worden naar:
Event and Sponsorship Marketing Dept.
Visa USA
P.O. Box 8999
San Francisco, CA 94128-8999, VS -
Hartelijk dank voor uw belangstelling voor de reclame van Visa, maar we kunnen helaas geen ongevraagde reclame-ideeën accepteren.
-
Als een service aan erkende verstrekkers van Visa-kaarten en Visa-retailers, stelt Visa elektronisch artwork van het Visa-merk beschikbaar, alsmede verwijzingen naar eigen websites van Visa. Alleen kaartuitgevende instanties en retailers van Visa mogen het Visa-merk gebruiken. Als u bij een kaartuitgevende instantie van Visa of een Visa-retailer werkt, bezoek dan ons Marketing Center voor informatie over en downloads van het Visa-logo.
-
Visa frist het beroemde blauw-, wit- en goudkleurige Visa-logo op om het een nieuwe uitstraling te geven.
-
Visa is uitgegroeid van een creditcardmaatschappij tot een betalingsbedrijf dat een breed scala aan betalingsproducten en -diensten biedt. Het nieuwe Visa-logo en -kaartontwerp weerspiegelen de ontwikkeling van Visa.
-
Het huidige logo verscheen in januari 2006 voor het eerst op Visa-kaarten en in reclame, marketing en online communicatie. Visa-kaarten en communicatie met het nieuwe Visa-merk zullen tot 30 juni 2011 tegelijk bestaan met kaarten en communicatie met de Visa-vlag
Vragen voor uw kaartuitgevende instantie
Uw kaartuitgevende instantie, of de bank die u uw Visa-kaart heeft verstrekt, kan de meeste van uw vragen beantwoorden over het online betalen van uw rekening, uw saldo controleren, beloningen verzilveren of een transactie betwisten.
Hulp voor retailers en het kleinbedrijf

Beveiligingscompliance
Lees hoe u ervoor zorgt dat de gegevens van uw kaart veilig zijn.

Gegevensbeveiliging
Roep hulp in als uw gegevens gecompromitteerd zijn.

Zakelijke hulpmiddelen
Hoe haalt u het beste uit uw Visa-product.